"Poradnik dla ambitnych kobiet. Jak zrobić karierę" - Mrs Moneypenny

Wśród nawału poradników dla kobiet niewiele jest takich, które naprawdę wnoszą coś do życia ich czytelniczek. Pozycje poważne, ale napisane przystępnym językiem są taką rzadkością, że powinny być sprzedawane na wagę złota. Taką właśnie książką jest "Poradnik dla ambitnych kobiet" felietonistki "The Financial Times" Heather McGregor.

Patrząc na okładkę, spodziewałam się pseudoporadnika (jak większość ukazujących się na rynku, a o niektórych niedawno pisałam, bądź dopiero napiszę), jednak już po pierwszych stronach przekonałam się, że Mrs Moneypenny jest kobietą, która wypowiada się na tematy, o których ma pojęcie, jest kompetentna i potrafi pisać. Dawno żaden poradnik nie wywołał we mnie takiego entuzjazmu, ponieważ trafiłam na ten w świetnym momencie (tuż przed końcem studiów), gdy stoję na rozdrożu i nie wiem, co sama ze sobą zrobić. Cieszę się, że mimo okładki - która sama w sobie jest piękna, oprócz żółtego rogu, ale sprawiła, że nie traktowałam książki poważnie - skusiłam się na tę pozycję.

Mrs Moneypenny opowiada o kreowaniu wizerunku, tworzenia sieci znajomych, sposobach na karierę i na obranie drogi życia zawodowego (nie opowiada jednak o humanistach, lecz o osobach powiązanych z finansami, w niczym to jednak nie przeszkadza). Daje wiele praktycznych rad, wspomina o kobietach, które osiągnęły sukces (przy czym też zaznacza, że sukces dla każdego oznacza co innego - ona pokazuje nam, jak dostać się na sam szczyt) oraz o trudnościach, jakie je spotkały - głównie z powodu bycia kobietą. Mówi, na czym należy się koncentrować (rozwijaniu mocnych stron), a co lepiej zlecić komuś innemu. W książce znajdziemy rady odnośnie stroju, rozmowy kwalifikacyjnej i sposobach na awans. I co nieco na temat pogodzenia kariery z rodziną.

"Poradnik dla ambitnych kobiet" stał się dla mnie jedną z najważniejszych książek tego roku i mogę polecić go każdej kobiecie, która czuje się trochę niepewna siebie i nie ma na siebie pomysłu. Polecam go szczególnie nastolatkom, które niedługo będą musiały podjąć decyzje na temat swojego dalszego życia. Niezwykłą zaletą tej książki jest jednak uniwersalność, dzięki której kobiety w każdym wieku mogą znaleźć w nim wartości i rady, które są idealne do obecnej sytuacji życiowej. Chyba że już się jest na samym szczycie, ale wtedy Mrs Moneypenny powie, jak się na nim utrzymać.

Rewelacyjny poradnik.

Komentarze

  1. Bardzo lubię takie poradniki. Nie przeszkadza mi, że autorka nie pisze o humanistach, bo ja akurat jestem związana właśnie z finansami :) Także tym bardziej jestem zainteresowana tą pozycją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie masz jeszcze większe szczęście :).

      Usuń
  2. Hmm, mam mieszane uczucia co do tej książki, po przeczytaniu recenzji. Z jednej strony wydaje mi się, że chyba nie dowiem się z niej niczego nowego, a z drugiej strony kusi mnie, żeby przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam już, że polecasz tę książkę na swoim blogu lajftstalowym. :D Dla mnie okładka wygląda jest zupełnie w stylu "Sekretnego dziennika Hello Kitty" (widziałam taki w Smyku!) i gdybym zobaczyła ją na półce w księgarni, to byłabym przekonana, że to totalny szit na temat tego jaki kolor szminki wybrać na jaką okazję.
    Poradników nie czytam zbyt często, ale może to jest właśnie pora na zmianę. U mnie niestety KOMPLETNY brak pomysłu na karierę zawodową. Może po lekturze coś ruszy, chyba warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Recenzje filmowe - Kiedy Paryż wrze (19)

Alina się obnaża, czyli ekshibicjonizm sieciowy.

Stosik #3